miércoles, 6 de diciembre de 2017

Dotzena setmana


Aquesta setmana ha sigut especial perquè el dimecres 6 era el Dia de la Constitució i el divendres 8 era la Inmaculada Concepció pel que el dijous era pont i no hi hagué classe de didàctica. Però el dimarts sí que hi hagué, encara que com no podia ser d’una altra manera la classe acompanyà a la setmana i també va ser especial. No férem classe normal sinó que Carles ens deixà les dues hores per fer els nostres treballs de l’assignatura.

Per una banda, m’agradaria compartir per ací la informació que he trobat sobre el perquè d’aquests dos dies festius, ja que al llarg d’aquesta setmana he escoltat molts comentaris del tipus: “Vinga que aquesta setmana tenim festa!” o “És dimarts però sembla que és divendres.” Però quan preguntava per què era festa la gent responia d’aquesta manera: “Que més dóna!”, “Això és el de menys” o “L’important és que no tindrem que anar a classe.” Açò m’ha fet pensar cóm de ignorant i arreu és la societat (on jo m’incloc). Per açò, m’ha paregut una bona idea buscar un poc d’informació i descobrir d’una vegada per totes el motiu pel qual cada any els dies 6 i 8 de desembre es deixen les classes i el treball de costat.

En Espanya, el Dia de la Constitució es commemora la celebració del referèndum de 1978 en el que el poble espanyol va aprovar, per majoria, la actual Constitució, sent publicada en el Bolletí Oficial del Estat el 29 de desembre del mateix any, entrant en vigor el mateix dia de la seua publicació. Durant aquest dia, la Administració de l’Estat, les Forces Armades i els centre educatius celebren diversos actes commemoratius, ja que és festa nacional.

Aquest any en especial, este dia és un tant polèmic degut al que ha passat i està passant a Catalunya. Molts del que desitgen la independència demanen que es canvie el motiu pel qual hui és festa nacional: la Constitució, ja que en aquesta no hi ha lloc per a la divisió del país. Portant aquesta situació al nostre camp (la educació i els nens i nenes), hi ha qui diu que als centres educatius catalans s’adoctrina als xiquets perquè siguin independentistes i se’ls diu comentaris del tipus: “Espanya ens roba”.



La meua opinió és la següent: als col·legis es deuria d’ensenyar sense transmetre idees polítiques o religioses però els professors també són persones i sóc conscient que açò es pot evitar en certa mesura però no completament. Els xiquets són això xiquets i no deurien de tenir al cap problemes d’adults d’aquest tipus.

El dogma de la Immaculada Concepció significa que la mare de Jesús mai va tindre pecat original.

Per què és festa a Espanya? Perquè tant els reis com l’Església d’Espanya van destacar durant segles en la seua defensa d’aquest dogma, que no va ser declarat com a tal per la Santa Seu fins al 8 de desembre de 1858. La festa ja es celebrava en tot l’Imperi Espanyol des de 1644, i en tota l’Església des de 1708. En atenció a aquests mèrits, Pius IX va ordenar que una columna dedicada a la Immaculada fóra alçada en la Plaça d’Espanya de Roma. A més, és patrona de la Guàrdia Civil i de la infanteria espanyola des de la sorprenent victòria en la Batalla d’Empel (1585), atribuïda a la intercessió de Maria Immaculada.

Per què es celebra el 8 de desembre? Perquè l’Església commemora el naixement de la Mare de Déu el 8 de setembre. Per a determinar la data en la qual va ser concebuda Maria en el si de sa mare, cal restar 9 mesos: així arribem al 8 de desembre. Podem observar que l’elecció d’aquesta celebració en aquest dia no és molt precisa.




Pel que respecta a la meua opinió, voldria dir que aquesta festivitat és una prova més de que no vivim en un Estat laic, sinó que la religió del nostre país és clarament la catòlica. Em sembla molt bé que es celebren els dies claus de les religions, ja que no estic en contra d’elles, són el punt de suport de molta gent. Però el que no em sembla bé és que sols es celebre una religió.





Per l’altra banda, parlar-vos del treball de didàctica. Aquest consisteix en la realització d’un currículum integrat (elegeixes un tema, en el meu cas “l’aigua”, i penses en activitats per tractar-lo en totes les assignatures però no per separat sinó de manera conjunta) durant dues setmanes. A més, s’ha d’elegir el nivell al qual vols dirigir eixes activitats i, per tant, s’ha d’adaptar al nivell corresponent, perquè no es el mateix tractar amb xiquets de primer de Primària que amb xiquets de sext de Primària encara que siga el mateix tema.

L’esquema que ha de seguir el treball més o menys és el següent: títol, nivell, objectius generals i per àrees, continguts, tabla d’activitats, materials i instruments, i bibliografia.

El meu grup i jo hem elegit aquest tema perquè ens sembla un tema molt original, diferent i amb el que els xiquets i xiquetes poden aprendre molt. Per exemple, poden aprendre:
  • Sobre el cicle de l’aigua on entra la pregunta de per què plou.
  • Sobre higiene.
  • Sobre l’escalfament global i el canvi climàtic que està afectant a rius i pantans, la nostra principal font d’obtenció d’aquest element.
  • La importància i la necessitat de l’aigua per als éssers humans, no sols perquè som un 65% d’aigua sinó per molts motius més com la higiene o per fer el menjar. 
  • Sobre l’escassetat d’aigua al nostre planeta i la importància de l’estalvi.




No hay comentarios:

Publicar un comentario