jueves, 30 de noviembre de 2017

Onzena setmana

El dimarts 28, ix Irene i posa una cançó “La mestra” de Zoo que parla de la falta de creació, horaris estrictes.. etc., i on apareix Carme Miquel. Parla de l’actual educació, del que falla i ens ajuda a reflexionar sobre el que es necessari canviar. Irene diu que és pel canvi que va haver a l’escola des de la dictadura i per això el vídeo també està inspirat en una mestra de Barx. També està relacionat amb l’avaluació, el compromís de l’escola, l’escola com a ferramenta del canvi del món…



Introdueix que anem a parlar d’avaluació i anem a construir un esquema de quins apartats volem que tinga el treball i finalment hem d’agrupar-nos.


Vinyeta de Mafalda que reflexa que els 
xiquets ja es mostren nerviosos i s'agobien
pels exàmens que tenen. 


Comença Miquel dient que la paraula "avaluació" li recorda a exàmens. Aïna diu que no hauria de ser així perquè les hores que es passen a una cadira estudiant i que després no done resultat es molt emprenyat i es genera patiment, ràbia i estrès, competència. Sara afegis que l’examen porta a memoritzar i qui te la responsabilitat? ella pensa que es del alumnes perquè no sabem estudiar.  A més diu que el nombre té molta importància.

Tweet que mostra el patiment, la
ràbia i l'estrès que tenen els
xiquets hui dia.

Es debat sobre qui te la culpa de donar-li eixa importància i Carla pensa al contrari que Sara i opina que la culpa és del professor quan et fa exàmens que són de frases tal qual del llibre. Sara Bravo diu que la culpa és del sistema educatiu i així comença altre debat de qui posa la nota mestre o alumne. Carles, els professor,  diu que per canviar l’escola el primer que hem de fer es canviar la manera d’avaluar.

Altre tema del que es parla és la diferència entre avaluació i qualificació. Qualificació és reduir l’avaluació a categories i posar notes i l’ avaluació són els instruments que utilitzem per tindre dades de tot.. També Aïna diu que es la situació del xiquet per poder ficar una nota però Carles aclarix es diu que no ho és però ho hauria de ser però també es pensa que no pot ser-ho. Rita aclarix que ha de ser objectiu en temes de si un alumne no té a mateixa ideologia política o religió… etc. Carles aclarix que mai pot ser objectiva perquè el mestre o mestra dissenya els instruments perquè objectiva pot ser la correcció però el disseny no.  A més té el poder de escollir els criteris per avaluar. Quan es parla de subjectivitat no es arbitrarietat sinó una subjectivitat raonada.

A continuació, Belén conta una experiència de un professor seu que posava notes sense tenir en compte res, tan sols mirant les cares.

Quan parlem d’avaluació s’ha de tindre en compte molts factors i no tan sols les qualificacions. Com es relaciona avaluació i exàmens, hem d’aclarar que no es necessari fer exàmens per avaluar sinó utilitzar diferents instruments per a emetre un judici de qualificació i menys en primària. Amb el tema de l’èxit, solen tindre’l qui mira que vol cadascun dels professors per fer-ho com ells volen sense tindre en compte com ho han de fer realment.



L’últim tema del dia d’avui són els diferents processos. Els processos interns i externs- els interns són per exemple treballs a classe en grup o el blog que es fa a classe (coses que ha manat per aprendre i d’ahí ix l’avaluació) i externes posar un examen qualsevol d’un tema tan sols llegit.

Per finalitzar l'explicació d'avui del treball ens ha posat a la pissarra les pautes que podem seguir per fer-ho:



-----PAUTES PER AL TREBALL (2 setmanes-10 dies)----

-Títol

-Nivell

-Objectius (generals i per àrees)

-Continguts


-Activitats (millor obertes) i si s’avalua posar-ho (si agrada o no, si funciona o no…)
-Biografies






I per exposar, n’hi ha que triar 1 o 2 activitats. Respecte a l’ informació que ha donat del treball també ens diu que el que més importa és el procés i les activitats. A més, resol alguns dubtes. Finalmente, comencem a fer el treball en grups.


El dia 30, el mestre Carles ens deixa la classe per avançar el treball pendent i va per la classe a resoldre els dubtes que els diferents grups tenen. A més, dona una explicació ràpida i esquemàtica de com planificar les classes i parla de posar-nos d’acord per escollir el dia d’exposició del treball com a màxim al pròxim dimarts.

Les pautes que dona per al treball són:


-Detecció d’idees prèvies (motivació)
-Activitats d’informació, aportació i continguts
-Activitats de producció
-Activitats de posada en comú

Al nostre grup hem continuat reflexionant sobre les activitats que anem a fer i com tenim dubtes sobre la planificació de l’horari i les assignatures peguntem al mestre totes les que tenim. Hem tret algunes conclusions com que per fer activitats n’hi ha que tindre en compte moltíssims factors i el temps es imprescindible. A més, hem aprés que amb tan sols una manera d’avaluar podem crear en el xiquet una motivació o desmotivació o inclús una confiança o desconfiança en ells mateixos.

El deure per al pròxim dia serà llegir un document penjat anomenat "Mañana examen".