miércoles, 11 de octubre de 2017

Quinta Setmana de Classe

El dimarts 10 d'octubre, vam començar la classe veient un video que el Carles propossà al mestre:




És un video que fa una reflexió sobre l'educació. Ens planteja la qüestió de perquè tot ha evolucionat excepte la forma de donar classe, la distribució de l'aula... A més, es compara amb el sistema educatiu Finlandés, un dels primers del món (que ja hem tractat a classe altres vegades) i dona prioritat al treball en equip i no a la competència, no tenen deures que fer a casa, els i les mestres estan molt valorats... A més, parla de donar-li la mateixa importància que a les matemàtiques a l'art i la dansa.

En la meua opinió, estic totalment d'acord amb tot el que diu aquest vídeo. El nostre sistema educatiu és molt antic i necessita un canvi. A més, voldria afegir o destacar unes quantes frases que m'han cridat l'atenció: "LOS PROFESORES SON HÉROES", "LOS CURRICULUMS LOS HACEN QUIENES CREAN LA POLÍTICA" i això no tindría que ser així, perquè cada volta que es canvia de partit polític es "manipula" l'educació. En la meua opinió, l'educació, tindria que estar dirigida per un Catedràtic d'educació i no per el partit polític que governe en eixe moment.

Desprès, ens hem juntat per grups de sis persones durant sis minuts i hem parlat sobre com seria el nostre Curriculum ideal. Hem posat les nostres idees en comú i han quedat aquestes:
    Resultado de imagen de curriculum en la educacion
  • UN DIA A LA SETMANA, (NORMALMENT EL DIVENDRES), FER UNA ESPÈCIE DE ASAMBLEA ON ELS XIQUETS I LES XIQUETES REFLEXIONEN SOBRE ELS TEMES TRACTATS I ES PROPOSEN TEMES PER A LA SETMANA SEGÜENT.
  •  LLIBERTAT CREATIVA.
  •  UNA HORA DE DESCANS.
  • SABER LLEGIR I ESCRIURE.
  • QUE ELS MAJORS UNA VEGADA AL MES AJUDEN I PARLEN ALS XIQUETS MENUTS. 
  • FER EXCURSIONS RELACIONADES AMB EL TEMARI.      
  • DONAR LES MATEIXES ORES DE CASTELLÀ I DE VALENCIÀ, A MÉS D'ESTABLIR UNA BONA BASE D'ANGLÉS.
Altres idees que han triat els nostres companys han sigut:
Resultado de imagen de atarse los cordones
-- APRENDRE A LLIGAR-SE ELS CORDONS. 
-- APRENDRE A TINDRE UNA HIGIENE






Resultado de imagen de tener una higiene



Aquest exercici em va ajudar tant a reflexionar com a debatir amb les meues companyes i amb la resta de la classe el que era el més adequat per posar al curriculum.


Després, vam comentar un text de Nieves Blanco "Saber Vivir" que teníem que haver llegit el cap de setmana. Les frases que més em van impactar van ser:




  • "Las y los enseñantes tenemos un importante papel de mediación en ese proceso de conservación del mundo garantizado, para ello, que las y los jóvenes no sean controlados, moldeados, que no se les quite de las manos su propia oportunidad ante lo nuevo".
És a dir, els i les mestres som la ferramenta per a donar total llibertat als joves i que no siguen manipulats.

  • "El conocimiento es algo que adquirimos, habitualmente con esfuerzo, tiene un carácter más intelectual y busca la universalidad, la objetividad lograda por el máximo desprendimiento de lo individual. El saber, en cambio, se adquiere sin esfuerzo y a veces sin consciencia, está ligado a la experiencia, a lo vivido, a lo contingente."
M'agrada que s'haja fet aquesta diferenciació perquè moltes vegades confonem aquestes dues paraules i les utilitzem com sinònims.

  • "Educar, es preparar para la libertad" 
Aquesta frase, em resulta molt interesant i important. En la meua opinió, és fonamental l'educació per a que una persona puga raonar i parlar amb arguments. Quantes més coses sàpia la persona, més lliure serà perquè no es creurà tot el que li diuen (com passava abans).

No hay comentarios:

Publicar un comentario